onsdag 5. september 2012

Kaffidyr :)



Testene
1 minutt
2 minutt
5 minutt
Lys
0
0
0
Mørke
5
5
5
Tørt
1
1
0
Vått
4
4
5
Temperert
1
2
0
Kaldt
4
3
5











Hypotese: Jeg tror kaffidyrene liker seg best fuktig, mørke og kaldt.


Utstyr: Vi brukte: Petriglass, stoppeklokke, blyant, papir, og 5 kaffidyr.


Fremgangsmåte: Vi la 5 kaffidyr i et petriglass, som var delt i to deler. Den ene var mørklagt og den andre var lys. Vi tok tiden først 1min, så 2min og 5 min, og så hvor de var i den ulike tiden. Etter det byttet vi petriglass. Denne gang var halve fuktig og den andre halvdelen var tørr. Så gjentok vi tiden 1, 2 og 5 min. Og så hvor de var. Og til slutt var halve petriglasset med isbiter og den andre delen isopor. Og tok tiden og så hvor de var.


Resultat: Kaffidyrene liker seg best kaldt, vått, mørket og sukker. Men de liker seg ikke når det er for vått, men når det er fuktig. Og viss du setter f.eks et kaffidyr på et vaskerom, og skrur opp varmen så dør kaffidyret. Så viss du har mange kaffidyr i huset så hjelper det å skru opp varmen.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar